תמונת רקע - איש קושר שרוכים

מה עדיף לירידה במשקל? הליכה או ריצה?

הרעיון שהליכה או ריצה דורשת מאיתנו להוציא אנרגיה (קלוריות) כאשר חלק מהאנרגיה אותה נשרוף תגיע משומנים, שזה אכן הגיוני אך לא פשוט כל כך.

כאשר מתאמנים בצורה סדירה הגוף משחרר אנדרופינים אשר מגרים את מערכת העצבים ומעודדים ייצור של כימיכלים אשר תורמים לבריאות המוח, הצמיחה, ומערכת כלי הדם העצביים.

צריך לקבוע יעדים, איפה אנחנו רוצים להיות בעוד 3 חודשים? אסור לוותר להגשים את החלומות שלנו, ההתמדה מנצחת. יצירת דרך חיים בריאה זה פשוט, צריך רק למצוא את הקצב הנכון בשבילך.

תמונת רקע - איש קושר שרוכים

אין ספק שפעילות אירובית מסייעת להורדה במשקל ושמירה על אורך חיים בריא, אבל מה עדיף לצורך ירידה במשקל? הליכה או ריצה?

"מה עדיף לירידה במשקל? ריצה או הליכה? זאת שאלת המאה. והתשובה?

הליכה, חד משמעית. ההליכה היא התרופה הטובה ביותר לאדם, לגמרי בחינם, ובמאמץ סביר.

מידי שנה מאות אלפי אנשים מחליטים לרדת במשקל, ומאות אלפים של אנשים עולים במשקל.

מה הן הסיבות? האם הם עושים משהו לא בסדר? האם זה שאלה של חוסר רצון, או כוח לעשות שינוי מהותי ומשמעותי?

הרבה אנשים מאמינים שאם אין כאב, אין תוצאה – גישה זו היא בעייתית ומטעה.

תמונת רקע - אישה עושה מתיחות על כדור פילאטיס.

הרעיון שהליכה או ריצה דורשת מאתנו להוציא אנרגיה (קלוריות) כאשר חלק מהאנרגיה אותה נשרוף תגיע משומנים, שזה אכן הגיוני אך לא פשוט כל כך.

כאשר מתאמנים בצורה סדירה הגוף משחרר אנדורפינים אשר מגרים את מערכת העצבים ומעודדים ייצור של כימיקלים אשר תורמים לבריאות המוח, הצמיחה, ומערכת כלי הדם העצביים.

יתרונות ההליכה:

  • שיפור רמות הכולסטרול
  • שיפור היציבה וגמישות
  • יציבות מוגברת לעמוד השדרה
  • שריפת שומנים, הצרת היקפים וירידה במשקל
  • לא גורם לאי נוחות לאחר מאמץ

ההליכה היא האימון המועדף אליי לעומת ריצה מכיוון שזו פעילות בעצימות נמוכה עד בינונית, הגוף משתמש בכ85% מהשומנים לייצור אנרגיה וכ15% מתהליך של פירוק גלוקוז.

השאלה שעולה היא הרבה פעמים לא כמה קלוריות אתה שורף, אלה כמה קלוריות את הולך לאכול?

השימוש באנרגיה הזמינה (ATP) שנלקחת מפירוק של גלוקוז דורשת מהגוף למלא את המאגרים מחדש בצורה כזאת שגורמת לנו לתחושת רעב מוגברת, ולכן כל עוד אנחנו משתמשים יותר במאגרים הזמינים הללו (בעיקר בריצה ובמאמץ אנאירובי) אנחנו נהיה יותר רעבים לאחר הפעילות הגופנית.

מטרה: הליכה יומית של כחצי שעה ביום – בין 5000-10000 צעדים בצורה הדרוגנית

אם אתם עדיין לא יורדים במשקל למרות מיטב המאמצים, צריך לעשות חישוב פשוט של כמה צעדים יש להוסיף לאימון היומי, עם זאת מומלץ שלא להגזים.

יש לזכור שהתוצאות תלויות במאפיינים של גופכם, ובמצב הבריאותי, אורח חיים, הרגלי אכילה, ואפילו מחזור אם מחזור השינה סדיר או לא.

מומלץ מאוד להתאמן בזוגות, ככה הופכים את ההליכה להרגל בריא ומהנה, ומפעם לפעם גם כן לשנות מסלול כדי לגוון.

חישוב ממוצע קלוריות פשוט:

100 קלוריות = 2000 צעדים.
מכאן שאם אנחנו נעשה 140,000 צעדים אנחנו נשרוף 7,000 קלוריות – שרובם נלקחים מהשומנים.

צריך לקבוע יעדים, איפה אנחנו רוצים להיות בעוד 3 חודשים? אסור לוותר להגשים את החלומות שלנו, ההתמדה מנצחת.

יצירת דרך חיים זה מאוד פשוט, יש רק למצוא את הקצב האופטימלי (לא חייבים לרוץ)

קצב הליכה קבוע אינו דורש זמן התאוששות, לא מייצר חומצה לקטית וכאבי שרירים ולא גורם לאי נוחות שיכולים למנוע מאתנו ללכת ולהתאמן גם למחרת.

תתחילו ב-5000 צעדים ביום ותגבירו את הקצב ואת כמות הצעדים כל שבוע. עוד חבר/בן זוג למוטיבציה תמיד מועיל ומסייע במוטיבציה.
מעקב אחרי לוח זמנים, ושימוש במונה צעדים עוזר לשמור על תדירות קבוע.

הישארו אתנו בצד המואר של החיים, מפסיקים לחלום ומתחילים לעשות.

אילן אזולאי, מנכ"ל פאוור ספורט.
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

אתר זה משתמש בעוגיות על מנת לשפר את חווית הצפייה שלך, ההסכמה לשימוש בעוגיות בהתאם לתנאים של מדיניות זו בזמן הביקור הראשון באתר שלנו, מאפשרת לנו להשתמש בעוגיות בכל פעם שאתם מבקרים באתר.