מה זה חלבון? ומה ההבדלים בין סוגי החלבון? - פאוור ספורט סוכנויות בע"מ
מה זה חלבון? ומה ההבדלים בין סוגי החלבון?

מה זה חלבון? ומה ההבדלים בין סוגי החלבון?

קיימים שני סוגים עיקריים של חלבון חלב שאותו אנו מפיקים מחלב הפרה והמקנה, חלבון מי גבינה וחלבון קזאין בחלב שמקורו בפרה, הקזאין מהווה את מרבית החלבון – כ -80% ואילו 20% הנותרים שנמצאים בנוזל החלב הוא חלבון מי גבינה.

מה זה חלבון? ומה ההבדלים בין סוגי החלבון?

המגוון העצום בשוק הישראלי של אבקות חלבון שמקורן במי גבינה, גורם למתאמנים רבים לחשוב כי חלבון מי גבינה הוא סוג החלבון הטוב ביותר לצריכה לאחר אימון.. אך זוהי מחשבה מטעה ומוטעית.

אומנם, חלבון מי גבינה הוא חומר גלם מעולה לבניית מסת שריר הנספג בצורה מהירה בגוף. אך, נכון להיום עדיין אין ממצאים חד משמעיים לגביי יתרון כלשהו של אבקת מי חלבון על פני אבקות חלבון ממקור שונה. מה שכן ברור הוא שצריכת חלבון מוגברת לאחר האימון מזרזת את תהליך ההתאוששות ומונעת את דילול השריר(1).

למעשה, רצוי לצרוך תערובת של חלבונים המורכבת מסוגים שונים של חלבונים, לדוגמא:

מה זה חלבון מי גבינה וחלבון קזאין?

שני סוגים עיקריים של חלבון חלב שאותו אנו מפיקים מחלב הפרה, חלבון מי גבינה וחלבון קזאין.
הקזאין מהווה את מרבית החלבון – כ -80% ואילו 20% הנותרים שנמצאים בנוזל החלב הוא חלבון מי גבינה.
תחשבו כאשר אתם פותחים יוגורט שמכיל בחלקו העליון נוזל, נוזל זה הוא מי גבינה וכל יתר היוגורט מכיל חלבון מסוג קזאין.

כיצד מייצרים חלבון ממי גבינה?

בעבר, לא היה למי הגבינה שימוש ומפעלים לייצור חלב היו זורקים כמויות אדירות של מי גבינה בסיום התהליך של ייצור הגבינה.

כיום, אנו מודעים יותר ליתרונות התזונתיים של צריכת מי גבינה ולערך התזונתי הרב שיש לחלבון מי גבינה.
חלבון מי גבינה נחשב לחלבון איכותי בגלל הערכים המצוינים של הרכב חומצות אמינו שמצויים בו.

מאפיינים תזונתיים אלה הם שהפכו את מי הגבינה למוצר פופולרי הנצרך ע”י אנשים רבים ברחבי העולם. עם זאת, כדאי לזכור שתוסף חלבון איכותי איננו מהווה תחליף למגוון החלבונים שמגיעים מהמזון הרגיל שנמצא על שולחננו.

הפופולריות של חלבון מי גבינה היא כל כך גדולה שכיום קיים מחסור עצום בחומר הגלם בעולם. מחסור זה מביא לעליה מהירה במחיר חלבון מי הגבינה.

בייצור אבקת חלבון מי גבינה משתמשים במספר תהליכי סינון בכדי להסיר מרכיבים כמו: שומנים, פחמימות ולקטוז, כך יוצרים אבקה שהיא נטולת סוכרים, שומנים ולקטוז.

ההמלצה שלנו בפאוור ספורט היא לצרוך את תשלובת החלבונים של המותג המוביל בעולם OLIMP, אשר בעלת התערובת הטובה ביותר לטובת מקסימום בניית שריר! בנוסף לעיכול מהיר וקל המאפשר ספיגה מהירה אל תוך מחזור הדם. 

למה חלבון מי גבינה כל כך חשוב?

דעה רווחת בעולם התזונה היא שרצוי לצרוך בין 1 גרם ל-1.7 גרם חלבון פר ק”ג משקל גוף לתפקוד תקין של הגוף, התאוששות טובה של השרירים, בניית שרירים וחיזוק מערכת החיסונית.

מחקרים רבים מראים כי חלבון מי גבינה הוא חלבון מעולה למטרות כמו בניית שרירים בכך שצריכה נאותה של חלבונים יכולה להגביר את סינתזת החלבון בשרירים ולהביא לעליה במסת השריר.

היתרון של חלבון מי גבינה הוא בכך שהוא בין החלבונים שנספגים בצורה המהירה ביותר בגוף והוא אחד המקורות העשירים ביותר של חומצות אמינו מסועפות. חומצות אמינו מסועפות מסייעות במניעת דילול מסת השריר, מזרזות את התאוששות השרירים בתקופות אימונים קשים ומסייעות לבניית מסת שריר מסיבית. 

איזה חלבון מומלץ לצרוך?

אולי גם יעניין אותך איזו אבקת חלבון היא האבקה הכי טובה?

כיום יש מבחר מאוד גדול של אבקות חלבון שונות בתרכובות שונות, לדוגמא:

  • תשלובת חלבונים וואי + איזולאט מבודד
  • חלבון איזולאט מבודד (בין היתר נועד לאנשים אלרגיים ללקטוז וגלוטן)
  • חלבון קזאין מיצרלי פיוז’ן לבנית שריר בשחרור מושהה.
  • חלבון טבעוני

וסוגי אבקות רבות אחרות נוספות.

השפע האדיר של אבקות החלבון השונות יכול לבלבל את המתאמן הממוצע ולכן לפני שאתם רוכשים מוצר של אבקת חלבון כדאי מאוד שתבדקו את איכות המוצר ואת חומרי גלם שמרכיבים אותו.

כדאי לבדוק שחומרי הגלם בשימוש הם לא סינתטיים, לא מכילים צבע מאכל או ממתיקים מלאכותים.
שימו לב, שימוש במוצרים באיכות נמוכה עלול להחטיא את המטרה ואף לגרום לנזק.

לכן אנחנו ממליצים על אבקת חלבון אולימפ, בעלת הערך התזונתי הגבוה של חלבון וואי קומפלקס.
מכיל כ 26 גרם חלבון למנת הגשה, 0.2 גרם שונן רווי ואינו מכיל אספרטם.

תוספי התזונה של אולימפ עומדים בתקנים מאוד מחמירים של ייצור ולכן, תוספי התזונה של אולימפ מסידרת  וואי עומדים ברמה הגבוהה ביותר של תקני ייצור, תקני GMO, FDA וגם בתקן Codex Alimentaries של האו”ם.

תגובה אחת על הפוסט “מה זה חלבון? ומה ההבדלים בין סוגי החלבון?

התגובות סגורות.