מדוע לפעמים חסרה לנו המוטיבציה להמשיך בכושר? - פאוור ספורט סוכנויות בע"מ

מדוע לפעמים חסרה לנו המוטיבציה להמשיך בכושר?

העיסוק בכושר יכול להפוך לחלק יומיומי מהחיים, אבל רק אם נבחר לעשות זאת מהסיבות הנכונות.
במאמר זה נעבור על הסיבות והדרכים איך משאירים את המוטיבציה להישאר עם תוכנית אימונים שהיא חלק משגרת יומיום בריאה, ללא קשר למטרות מסוימות כמו ירידה במשקל.

לפני שנדבר כיצד להפוך את האימונים למרתקים, הרשו לי לשאול – מדוע אתם רוצים להתאמן? יכולות להיות סיבות כמו רצון להיות בריאים יותר, לרדת במשקל עודף, אולי לחטב את הגוף קצת יותר, או רצון לאורח חיים בריא, בין סיבות רבות אחרות.

הסיבה שיושבת מאחורי התחייבות זו היא אבן הפינה למוטיבציה שלך להתחיל לעסוק בכושר ובריאות הגוף והנפש.

מדוע לפעמים חסרה לנו המוטיבציה להמשיך בכושר

כולנו יודעים כמה כושר יכול להיות מועיל, וכולנו דואגים לבריאותנו ולרווחתנו.
ואכן, אנשים שלא עוקבים אחר שגרת כושר אכן דואגים לבריאותם; ואלו הסובלים מאורח חיים לא בריא אינם עושים זאת כדי לשים קץ לחייהם.
לכולנו אכפת מאוד מהשגת המטרות שלנו ואף אחד לא מנסה להכשיל את עצמו בכוונה..

לדוגמא אבל, מישהו שאובחן לאחרונה כחולה סוכרת מסוג 2 יתחיל לצאת לטיולים, יאכל בריא ככל שאפשר ויפחית את צריכת האלכוהול שלו לפי המלצת הרופא. והוא יעקוב אחר כל המגבלות הללו למען אורח חיים איכותי יותר, רק כדי להתרחק מכל הסיבוכים הנוספים שהמחלה עלולה לגרום.

אבל, לאחר שבוע, שבועיים, חודש או חודשיים של מעקב, שמירה והקפדה אחר אורח החיים החדש, הוא עשוי לחזור לשגרה הקודמת האהובה והנוחה. לרוב מכיוון שלסגנון החיים החדש הזה יש יותר מדי מגבלות ומעט מדי תוצאות נראות לעין.

ככלל לאנשים אין את המוטיבציה בצורה שוטפת לאמץ אורח חיים בריא גם כאשר זה הכרח להישרדות. פשוט משום שזה פחות נוח.. ומוטיבציה יכולה להיות עניין חזק מאוד, אך טריקי.

לעתים קרובות, קל יותר אפילו עם חוסר המוטיבציה, ואנו עלולים אפילו להיקלע למערבולת של רגשות ואשמה עצמית. פעמים רבות גם קשה לגלות איך לגרום לעצמנו לעשות הליכה קצרה או לעלות במדרגות..

המוטיבציה בבסיס היא תוצאה של התנהגות – אנו חשים מוטיבציה מביצוע התנהגות, אך לעיתים קרובות אנו טועים במוטיבציה כסיבה להתחיל התנהגות.

נקודת המוצא הטובה ביותר היא סוג של מוטיבציה פעילה שמייצרת באופן טבעי תאוצה, אפילו בצעדים קטנים.

רוב האנשים נכשלים מכיוון שהם לא יכולים להחליט איך להתחיל.
אבל אם נהפוך את תחילת תהליך הכושר לפשוטה כל כך שכאשר היא הופכת להיות מסובכת ותובענית, יהיה לך את הכוח לסיים אותה במלוא התפרצות המוטיבציה והאנרגיה.

אינך צריך להרגיש מוטיבציה לבצע את המשימות היומיומיות הפשוטות ביותר מדי יום, כמו צחצוח שיניים או שימוש בחוט דנטלי לפני השינה; אם נהפוך את אותו העיקרון לשגרת הכושר שלך אינך תצטרך להיות עם מוטיבציה להפוך את הכושר להרגל וזה יהפוך לדבר של מה בכך במקום מטלה.

מעשה הופך להיות קל יותר כאשר מבצעים אותו מספר פעמים

אם נוריד את החלק עצמו של קבלת ההחלטה להתאמן בכל יום, ונהפוך את האימון להרגל.

קבעו טקס שיש לעקוב אחריו באותה שעה בכל יום בכדי ליזום את שגרת הכושר שלכם.

זה מבטל את הצורך להחליט; זה הופך לטקס שיש בו פעולה לפני ואחרי. כשנפשך נקייה מאי הוודאות של כל השאלות הללו – מה עלי לעשות קודם? מתי עלי להתאמן? כיצד עלי להתאמן? ואתה יודע מהי תוכנית הפעולה שלך, הגורמים המרכזיים שיעוררו בך מוטיבציה הוא התקדמות בפעולה ולא הפעולה עצמה.

ניתן לסווג מוטיבציה באופן כללי כחיצוני וכפנימי.

מוטיבציה חיצונית מונעת על ידי דחף לקבל תגמולים חיצוניים כמו השגת גוף טוב יותר, ירידה במשקל, הערכה של אחרים וכו'.

מוטיבציה פנימית מתגמלת מטבעה, כמו ההנאה מהאימון או תחושת החידוד לאחר הפגישה.

אם המניע העיקרי שלך הוא על ידי מוטיבציה חיצונית

יכול להיות שיש רצון להשיג את המטרה/ות שלך, אך לא תמיד נהנה בזמן האימון. ואם המוטיבציה היחידה שיש לך היא להשיג את המטרה שלך, אז מה אחרי שהשגת את מטרתך? האם אתה עדיין מוטיבציה להמשיך במסע שלך?

לרוב, אנשים שיש להם מטרת כושר להגיע אליה כדוגמת פסגת הר. מוותרים ברגע שהם מגיעים למטרה שלהם.
לא רק שהם לא מצליחים להתקדם בטווח הארוך, אלא גם מפספסים את ההנאה שבמסע ובדרך עצמה.

מצד שני, אם המניע הפועל הוא על ידי מוטיבציה פנימית

והסיבה שלך להתאמן תהיה פשוט ליהנות מהפעילות ומאורח חיים בריא ומתגמל. הסבירות שנמשיך להתאמן בגלל האהבה לאימון ולהישאר בכושר, תוך כדי גם ליהנות מהאימון ואיך שגופך מגיב אליו.

אז גם כאשר התוצאות מתעכבות ולא מגיעים מהר כמו שרוצים, הסבירות שנמשיך לעקוב אחר השגרה בגלל העונג הפנימי מביצוע פעולה זו, גבוהה בהרבה.

מוטיבציה חיצונית בכושר היא בדרך כלל ההשפעה הטובה ביותר בשלב הראשוני ויכולה לעזור להדליק את הניצוץ או לדחוף קדימה רק מחויבות כושר לטווח קצר, ואילו מוטיבציה פנימית היא ההשפעה הטובה ביותר להניע מחויבות כושר לטווח ארוך ולשינוי אורח חיים על מנת לחיות חיים בריאים ומאושרים.

אם המוטיבציה החיצונית משפיעה על 'למה אתה צריך להתאמן', המוטיבציה הפנימית משפיעה על 'למה אתה רוצה להתאמן'.

אנשים שלא פיתחו הרגלי כושר מונעים לעיתים קרובות על ידי מוטיבציה חיצונית.

הם חשים 'צורך' להתאמן רק כדי להשיג מטרות כושר מסוימות. כאשר אתה בהשפעת מוטיבציה חיצונית, אתה הולך לעשות (רק) את מה שעליך לעשות, אך אינך עושה זאת ברצון לעתים קרובות.

מוטיבציה חיצונית גורמת גם לחרדה, ובניגוד למה שאנו מאמינים, המוח והגוף שלנו אינם טובים בתפקוד בלחץ.
בדרך כלל, מוטיבציה חיצונית פועלת ככוח מניע לקבלת הפרס כמעט באופן מיידי או בזמן הקרוב מאוד.

עבור רבים כושר נחשב למטלה והוא מבוצע רק מתוך חובה. זו עומדת כאחת הסיבות העיקריות לכך שרוב האנשים מפסיקים לאחר או אפילו לפני השגת מטרת הכושר שלהם.

אנשים שכבר גיבשו הרגל כושר מונעים על ידי מוטיבציה פנימית

הם אימצו כושר כאורח חיים ו'רוצים' להתאמן כדי לחוש את הסיפוק הפנימי שהפעילות הגופנית תעניק.

המוטיבציה הפנימית גורמת לאנשים לעסוק בכושר כי זה מתגמל רגשית – פשוט להתאמן למען ההנאה ולא לרצון לתגמול חיצוני כלשהו.

בעיקרו של דבר, הפעולה (כאן, אימון מכל סוג שהוא) עצמה היא פרס.

בעוד שהמוטיבציה לפעילות גופנית כוללת מרכיבים פנימיים וחיצוניים חיצוניים, מחקרים הראו כי מוטיבציה חיצונית בכושר היא בדרך כלל ההשפעה הטובה ביותר בשלב הראשוני ויכולה לתדלק מחויבות כושר לטווח קצר בלבד, ואילו מוטיבציה פנימית היא ההשפעה הטובה ביותר להניע כושר לטווח ארוך.

במידה ותרצו לעשות שינוי בחיים, והדרך לא נראית לכם ברורה – צרו קשר.. אצלנו תקבלו מענה מקצועי וחם לכל שאלותיכם.
-המלצות לתפריטי תזונה
-בניית תוכנית אימונים והסבר מקצועי
-התאמת תפריט והטבות בלעדיות לרכישה בחנות

ליצירת קשר לחצו כאן

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
אתר זה משתמש בעוגיות על מנת לשפר את חווית הצפייה שלך, ההסכמה לשימוש בעוגיות בהתאם לתנאים של מדיניות זו בזמן הביקור הראשון באתר שלנו, מאפשרת לנו להשתמש בעוגיות בכל פעם שאתם מבקרים באתר.