איך לאבד שומן - יסודות השומן (lose belly fat) - פאוור ספורט סוכנויות בע"מ

איך לאבד שומן – יסודות השומן (lose belly fat)

לשמור על המשקל מהווה אתגר, זוהי עובדה - ולמרות זאת במידת הצורך שיש לשנות גישה אולי דווקא תפריט גמיש יותר ושיטה שפחות מגבילה אותנו היא הדרך הנכונה.

היי אלופים, היום אני רוצה לדבר על איך מאבדים שומן, כיצד בונים רקמות שריר תוך כדי, ומדוע צום לסירוגין היא הדרך היעילה ביותר לעשות זאת אם רוצים לשלוט במשקל הגוף ובבריאות האדם.

על ידי הבנה כיצד הגוף באמת עובד אנשים מתמודדים עם שומן תוך בטני ושומן כללי, אבל האם הפתרון בסופו של דבר הוא אכילה פחותה ופעילות גופנית רבה יותר באמת?

בבסיסו של דבר אובדן משקל מסתכם בעקרונות יסוד בסיסיות, הוצאת הקלוריות לעומת ההכנסה.
שומן גוף עיקש ייקבע במידה גם על ידי הגנטיקה, אך עם ההתמדה תגיע גם התוצאה.

לרוב, שאנשים נתקלים במחסומים נפשיים, על מנת להימנע מכך יש לשקול כיצד להתמודד מול אותם מחסומים לנוכח אורח החיים וההעדפות האינדיבידואליים של כל אחד ואחת באופן אישי.

על מנת לראות תוצאות יש לזכור שמעל הכל צריך לשמור על עקביות, יום אחרי יום לשמור על התזונה והפעילות הפיזית ואפילו במידת הצורך "להכריח" את עצמנו לעשות דברים למרות שלא מתחשק לפעמים.

במיוחד בהתחלה מומלץ לא להסתמך על המוטיבציה יותר מדי, תוך שבוע שבועיים היא יורדת – יותר נכון יהיה להתמקד במטרות והשינויים הרצויים לעקוב אחר ההתקדמות.

"burn fat" letters on plate

מאוד חשוב ליצור הרגלים בריאים, אלו הם שתורמים לשליטה העצמית לגבי אוכל ופעילות גופנית לאורך חיים בריא.

זה אפשרי לגרום לאחוזי השומן בגופנו לרדת בעזרת פעילות גופנית ואכילה נכונה, תוך כדי שבונים שרירים.

כדי לעזור לעשות סדר בדברים אציב מספר דרכים למקסימום אובדן שומן תוך מניעת אובדן שרירים ואף בנייתם, לפי סדר חשיבותם:

  1. גירעון קלוריות נכון (אנרגיה) – איך נדע שמה שאנחנו מאבדים הוא שומן?
  2. תוכנית אימונים תחת התנגדות (זהו הדבר החשוב על מנת לשמור על מסת הגוף)
  3. התאמת הגירעון הקלורי למשקל גופך
  4. צריכת תשלובת חלבונים איכותי שמספקת לפחות 1.5 גרם חלבון לכל קילו משקל גוף
  5. אימון אירובי בעצימות נמוכה, לפחות 30 דקות ביום (ראו גם כתבה למה הליכה שורפת יותר שומן מריצה)
  6. תשומת לב רבה לסוג האוכל אותו צורכים הינה קריטית, מזונות מעובדים מפיקים כמות אנרגיה קטנה ואין בהם את כמות הויטמינים והמינרלים הדרושים לפעילות תקינה של הגוף.

אין זה מפתיע כבר אף אחד לשמוע על דיאטה חדשה, לנסות אותה, ולא לראות תוצאות – השאלה היחידה שעולה לאחר מכן היא מה אפשר לעשות על מנת לשמור על אורח חיים בריא גם לאחר שמאבדים את המסלול המוכתב בדיאטה מסויימת.

לשמור על המשקל מהווה אתגר, זוהי עובדה – ולמרות זאת במידת הצורך שיש לשנות גישה אולי דווקא תפריט גמיש יותר ושיטה שפחות מגבילה אותנו היא הדרך הנכונה.

שורפי שומן

ישנם מגוון רחב של תוספים אשר מיועדים להגדיל את הוצאת האנרגיה בעת פעילות (קריאטין, אומגה 3, קפאין, CLA).

אילו תוספי תזונה מומלץ לקחת בשלב הירידה במשקל? 

ישנם מספר תוספים שיכולים לתמוך בירידה במשקל ואובדן שומן, אך חשוב לצרוך מספיק חלבון על מנת שהגוף יהיה מסוגל לבנות מסת שריר, ולא לפרק את השריר בעת הצורך באנרגיה.

באופן גורף דיאטות שעתירות בחלבון הן טובות להרזיה ולהפחתת אחוזי שומן בגוף.

ומה במידה וכמות החלבון היומית לא מספיקה?

ישנן חומצות שומן אשר חיוניות לתזונה שקשה להכניס לתזונה היומיומית, לכן האפשרות הטובה ביותר תהיה להשלים בעזרת תוספי תזונה, אומגה 3 זוהי דוגמה מצויינת אך מומלץ לצרוך בתור קומפלקס במידה ויש ספק.

במיוחד כאשר אנחנו בתקופות של דיאטות שאנו מפחיתים את כמות המזון אשר אנו צורכים ייתכן שנחווה חוסר אנרגיה ואפילו יכולות ריכוז נמוכות יותר, ולכן מומלץ לשקול לצרוך מולטי ויטמין על בסיס יומי על מנת להימנע מכך.

לסיכום:

בין אם המטרה שלך היא לאבד שומן, הצרת היקפים, בניית שריר, חיזוק בסיס הגוף או בריאות כללית – אני אשמח לשמוע מכם, ההתחייבות שלי היא לסלול לכם את הדרך בצורה שתהיה בלי סבל, נכונה לך, ומעל הכל בריאה.

אם אהבת את הכתבה אשמח לשיתוף בפייסבוק או אינסטגרם.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
אתר זה משתמש בעוגיות על מנת לשפר את חווית הצפייה שלך, ההסכמה לשימוש בעוגיות בהתאם לתנאים של מדיניות זו בזמן הביקור הראשון באתר שלנו, מאפשרת לנו להשתמש בעוגיות בכל פעם שאתם מבקרים באתר.